slider
Slider
Šipka

Kariéra

Finanční konzultant

Práci konzultanta vykonává mnoho z nás proto, že za sebou vidíme výsledky své činnosti. Finanční konzultant bývá velmi blízkou osobou klientů, je to vztah založený na důvěře. Klienti se na svého konzultanta obracejí jak v dobách hojnosti, tak v době nouze.

Práce finančního konzultanta u ALFA Finance má mnohé přednosti: 
• volná pracovní doba 
• nezávislost, objektivita 
• prestiž profese 
• bez finančního stropu měsíčního příjmu 
• spravedlnost kariérního růstu založeného na výkonech 
• stejné podmínky pro všechny, středoškoláky i vysokoškoláky 
• bezplatné vzdělávání. 

Benefity 

Osobních výhod je u naší společnosti mnoho. Jejich čerpání je spravedlivě odstupňováno podle pozic v plánu kariéry: platí, že čím jste u ALFA Finance na vyšší pozici, tím více výhod můžete využívat.    

Některé z benefitů: 
• účast na motivačních soutěžích 
• využívání reklamních předmětů ALFA Finance 
• využívání účetní firmy, se kterou ALFA Finance spolupracuje 
• vyplácení zálohových provizí 
• půjčka na poplatek za registraci PPZ u ČNB 
• zapojení do firemní sítě T-Mobile (levné tarify na volání a SMS, levné datové tarify) 
• slevy na vstupních poplatcích do podílových fondů 
• speciální levné tarify na pojištění vlastního vozu 
• slevy na poplatcích z hypotečního úvěru a získání nižšího úroku 
• osobní půjčka od ALFA Finance bez prokázání příjmu 
• příspěvek na nájem kanceláře nebo pobočky ALFA Finance 
• a další 

Vzdělávání 

Vzdělávání ve společnosti ALFA Finance lze rozdělit do několika kategorií. 

Samostudium: Pro potřeby zaškolování nových pracovníků máme připraveno mnoho vzdělávacích příruček zaměřených na finanční poradenství obecně, na finanční produkty a obchodní dovednosti (od správného sjednání schůzky s klientem až po praktická obchodní jednání). Tato skripta studuje nově přijatý pracovník samostatně a k daným tématům vypracovává odpovědi na kontrolní otázky. Jeho vedoucí mu pak při osobním setkání s vysvětlí všechny nejasnosti a do tématu ho zasvětí ještě hlouběji.    

Semináře, porady a tréninkové programy buď organizuje pro všechny spolupracovníky centrála ALFA Finance, nebo jsou pořádány lokálně, v rámci jednotlivých obchodních skupin. Na těchto setkáních vystupují jako lektoři jednak manažeři ALFA Finance a školitelé finančních partnerů, jednak externí lektoři ze vzdělávacích agentur. Cílem všech setkání je zvýšení profesní vzdělanosti pracovníků ALFA Finance. 

Konzultace probíhají při individuálních setkáních pracovníka ALFA Finance s jeho manažerem. Zvláště se začínajícími konzultanty jsou probírány finanční plány pro klienty, kontrolují se jejich aktivity a výsledky a předávají se jim mnohé cenné rady a zkušenosti. 

Intranet. Pracovníci ALFA Finance mají online přístup k mnohým potřebným odborným informacím, metodikám, formulářům atd. 

Standardní pracovní aktivitou jsou u ALFA Finance porady a semináře, na nichž je účast pro všechny konzultanty a manažery povinná. Každé společné setkání má předem stanovené téma a cíl, nikdy se nedělají tzv. porady pro porady. Porady se konají průměrně jednou týdně, semináře jednou za měsíc. 

Nejčastější otázky 

Musím mít nějaké odborné znalosti z finančního trhu? 

Všechny znalosti jsou pochopitelně vždy vítány. Každý zájemce však musí projít naším interním zaškolením, takže předchozí praxe není nutná. Důležitější je chuť a pracovní nasazení.    

Má tento obor vůbec budoucnost? 

Doba přímých zástupců bank, pojišťoven apod. pomalu ustupuje. Stále více klientů si totiž uvědomuje, jak důležitá je při výběru finančních produktů (ať už se jedná o povinné ručení, hypotéku, penzijní připojištění, nebo jiný finanční produkt) nezávislost zprostředkovatele. Jen nezávislý konzultant mu může předložit a srovnat produkty od vzájemně si konkurujících společností. Pomoc při výběru vhodného produktu pak může klientovi uspořit nemalé peníze. Prestiž tohoto povolání proto neustále roste. 

Kde budu získávat klienty? 

Získávání klientů funguje stejně jako například u lékaře či právníka: potřebujete-li jejich služby, zpravidla se na ně nejprve informujete. Náš klientský kmen se rozšiřuje zejména na základě referencí a doporučení stávajících klientů. Spokojený klient je absolutně nejlepší reklamou. 

Není jistější nechat se někde zaměstnat za 20 000 Kč měsíčně? 

Odpovíme Vám otázkou: Jakou jistotu máte kdekoliv v zaměstnání? Představte si, že už řadu let pracujete v nějaké firmě a vložili jste do ní mnoho energie. Na trhu se najednou objeví firma, která bude levnější, což přiměje Vašeho zaměstnavatele ke snižování stavů. Pokud to zasáhne i Vás, máte jistotu pouhých dvou měsíčních platů. Vše, co jste ve svém zaměstnání vybudovali, tam pak necháte. Ve finančním poradenství to naštěstí funguje jinak. 

Máte-li chuť dozvědět se více nebo s námi spolupracovat, zašlete nám svůj životopis na adresu kariera@alfafinance.cz a domluvte si s námi na personálním oddělení naší společnosti schůzku. Dáváme přednost uchazečům, kteří hledají práci na plný úvazek.

Manažer

Být vedoucím pracovníkem je snem mnoha lidí, ne každý má však pro takovou pozici předpoklady a schopnosti. Abyste se mohli stát manažerem u ALFA Finance, musíte splňovat tyto požadavky:    

Vzdělání a pracovní zkušenosti 

• středoškolské vzdělání
• min. 2 roky praxe s klienty v obchodu/prodeji jako konzultant
• zkušenost s vedením malého týmu (do pěti lidí)

Znalosti a dovednosti

• schopnost vést a motivovat prodejní tým
• znalost finančního trhu a konkurence
• základní orientace v personalistice
• uživatelská znalost práce na PC, MS Office a nástrojů ALFA Finance
• orientace v pracovně-právních vztazích.

Osobností předpoklady

• výrazná osobnost se schopností motivovat sebe a druhé – „přirozený vůdce“
• image, empatie, otevřenost a flexibilita
• koncepční myšlení
• orientace na zákazníky a výsledek
• zdravá sebedůvěra
• výborné komunikační a prezentační dovednosti
• být příkladem, umět poskytnout oporu a „hrát podle pravidel“

Jiné požadavky

• řidičský průkaz sk. B – aktivní řidič
• ochota cestovat

Cílem práce na pozici manažera je řídit obchodní skupinu a činnost jednotlivých konzultantů tak, aby byl splněn obchodní plán. 

Benefity 

Osobních výhod je u naší společnosti mnoho. Jejich čerpání je spravedlivě odstupňováno podle pozic v plánu kariéry: platí, že čím jste u ALFA Finance na vyšší pozici, tím více výhod můžete využívat.    

Některé z benefitů: 
• účast na motivačních soutěžích 
• využívání reklamních předmětů ALFA Finance 
• využívání účetní firmy, se kterou ALFA Finance spolupracuje 
• vyplácení zálohových provizí 
• půjčka na poplatek za registraci PPZ u ČNB 
• zapojení do firemní sítě T-Mobile (levné tarify na volání a SMS, levné datové tarify) 
• slevy na vstupních poplatcích do podílových fondů 
• speciální levné tarify na pojištění vlastního vozu 
• slevy na poplatcích z hypotečního úvěru a získání nižšího úroku 
• osobní půjčka od ALFA Finance bez prokázání příjmu 
• příspěvek na nájem kanceláře nebo pobočky ALFA Finance 
• a další 

Vzdělávání 

Vzdělávání ve společnosti ALFA Finance lze rozdělit do několika kategorií. 

Samostudium: Pro potřeby zaškolování nových pracovníků máme připraveno mnoho vzdělávacích příruček zaměřených na finanční poradenství obecně, na finanční produkty a obchodní dovednosti (od správného sjednání schůzky s klientem až po praktická obchodní jednání). Tato skripta studuje nově přijatý pracovník samostatně a k daným tématům vypracovává odpovědi na kontrolní otázky. Jeho vedoucí mu pak při osobním setkání s vysvětlí všechny nejasnosti a do tématu ho zasvětí ještě hlouběji.    

Semináře, porady a tréninkové programy buď organizuje pro všechny spolupracovníky centrála ALFA Finance, nebo jsou pořádány lokálně, v rámci jednotlivých obchodních skupin. Na těchto setkáních vystupují jako lektoři jednak manažeři ALFA Finance a školitelé finančních partnerů, jednak externí lektoři ze vzdělávacích agentur. Cílem všech setkání je zvýšení profesní vzdělanosti pracovníků ALFA Finance. 

Konzultace probíhají při individuálních setkáních pracovníka ALFA Finance s jeho manažerem. Zvláště se začínajícími konzultanty jsou probírány finanční plány pro klienty, kontrolují se jejich aktivity a výsledky a předávají se jim mnohé cenné rady a zkušenosti. 

Intranet. Pracovníci ALFA Finance mají online přístup k mnohým potřebným odborným informacím, metodikám, formulářům atd. 

Standardní pracovní aktivitou jsou u ALFA Finance porady a semináře, na nichž je účast pro všechny konzultanty a manažery povinná. Každé společné setkání má předem stanovené téma a cíl, nikdy se nedělají tzv. porady pro porady. Porady se konají průměrně jednou týdně, semináře jednou za měsíc. 

Máte-li chuť dozvědět se více nebo s námi spolupracovat, zašlete nám svůj životopis na adresu kariera@alfafinance.cz a domluvte si s námi na personálním oddělení naší společnosti schůzku. Dáváme přednost uchazečům, kteří hledají práci na plný úvazek.